Mag je oefenkogels in huis hebben?

Ik heb met mijn metaaldetector veel oefenkogels gevonden, (bijna alles is al afgevuurd) mag ik dat in huis hebben? (De kogels zijn van een automatisch wapen van het leger)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Nee, bezit van oefenkogels is verboden.
Een zogenoemde losse patroon is munitie in de zin van de Wet wapens en munitie omdat in de praktijk is gebleken dat het mogelijk is om met dergelijke patronen projectielen te verschieten. In de uitspraak van de Raad van State van 18 juli 2001 (zaaknummer: 200005685/1)is, in lijn met de reeds bestaande jurisprudentie hierover, nogmaals bevestigd dat zogenaamde ‘losse patronen’ dienen te worden aangemerkt als munitie in de zin van de Wet wapens en munitie.
SimonV