Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kom je aan een gitaarles leerling?

Ik wil graag gitaarles gaan geven aan beginners, omdat ik zelf er meer van ga snappen. Je kan er natuurlijk ook geld aan verdienen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Amadea
5 jaar geleden
Nee hoor, je kunt geen geld verdienen met lesgeven in gitaarspel als jij geen conservatoriumopleiding met didactiek hebt gehad.
BarendV
5 jaar geleden
Ik denk dat je eerst zelf nog gitaarles moet nemen, heel veel oefenen en goed zijn, om vervolgens een ander les te geven, en er dan pas geld mee verdienen. Succes.
TurfGraver
5 jaar geleden
Vreemd. En toch ken ik ze Amadea.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je bent nog lang niet geschikt om gitaarles te geven, ik speel al zelf zo'n 25 jaar gitaar, en ik acht mij zelfs niet eens geschikt. Maar bega je eigen afgang op speurders.nl of marktplaats.nl waar jij jezelf kan aanprijzen als Gitaar Leraar.
LeonardN
5 jaar geleden
@Amadea
Totale onzin. Ik gok dat de meeste gitaarleraren geen conservatorium hebben gedaan (wellicht rond de 50-50), maar de stelling is sowieso direct omver te halen. Als er een is die het niet heeft, is je stelling al waardeloos. @Buurmannetje
Ik speel een paar jaar gitaar, heb al meerdere mensen een lesje gegeven. Gewoon gratis, paar akkoorden, paar slagjes. Twee ervan vonden het zo leuk dat ze nu betaalde gitaarles nemen. Er zijn zelfs mensen die zichzelf zo'n beetje hebben geleerd gitaar te spelen. Nu zijn er velen die van youtube nummers leren spelen. Uiteindelijk zal er altijd een meerwaarde zitten in een goede leraar, maar zodra meer weet dan een ander kan je die ander dat overbrengen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Gewoon gratis, paar akkoorden, paar slagjes"
Maar dat vind ik geen lesgeven, hij wil betaald worden voor het lesgeven, dan moet je ook beslagen ten ijs komen en iets van muziektheorie kunnen uitdragen(bijvoorbeeld de pentatonische schaal/ladders?) Maar als je zegt ik geef je les omdat ik er zelf meer van ga snappen, dan snap je meteen het niveau van dit onderwijs en dat is onwaardig om daarvoor betaald te krijgen, doe het vanuit de hobbysfeer dat is prima, maar bij betalen verwacht je niet iemand die zegt ik snap er nu meer van en voel mij als Joe Satriani.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joe_Satriani

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

je zou advertenties kunnen plaatsen in de lokale krantjes, social media enz. om jezelf eigenlijk aan te bieden als gitaarleraar.
Ook kun je marktplaats gebruiken hiervoor, groot publiek en je kunt ook je eigen vaardigheden nog vermelden.
Succes met lesgeven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
inderdaad adverteren, misschien kan je ook overwegen online les te geven. Dan kan je ook geld vragen of abonnementskosten en zo mensen al dan niet via livestream je gitaarlessen te volgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding