Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kom je aan een gitaarles leerling?

Ik wil graag gitaarles gaan geven aan beginners, omdat ik zelf er meer van ga snappen. Je kan er natuurlijk ook geld aan verdienen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Amadea
5 jaar geleden
Nee hoor, je kunt geen geld verdienen met lesgeven in gitaarspel als jij geen conservatoriumopleiding met didactiek hebt gehad.
BarendV
5 jaar geleden
Ik denk dat je eerst zelf nog gitaarles moet nemen, heel veel oefenen en goed zijn, om vervolgens een ander les te geven, en er dan pas geld mee verdienen. Succes.
TurfGraver
5 jaar geleden
Vreemd. En toch ken ik ze Amadea.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je bent nog lang niet geschikt om gitaarles te geven, ik speel al zelf zo'n 25 jaar gitaar, en ik acht mij zelfs niet eens geschikt. Maar bega je eigen afgang op speurders.nl of marktplaats.nl waar jij jezelf kan aanprijzen als Gitaar Leraar.
LeonardN
5 jaar geleden
@Amadea
Totale onzin. Ik gok dat de meeste gitaarleraren geen conservatorium hebben gedaan (wellicht rond de 50-50), maar de stelling is sowieso direct omver te halen. Als er een is die het niet heeft, is je stelling al waardeloos. @Buurmannetje
Ik speel een paar jaar gitaar, heb al meerdere mensen een lesje gegeven. Gewoon gratis, paar akkoorden, paar slagjes. Twee ervan vonden het zo leuk dat ze nu betaalde gitaarles nemen. Er zijn zelfs mensen die zichzelf zo'n beetje hebben geleerd gitaar te spelen. Nu zijn er velen die van youtube nummers leren spelen. Uiteindelijk zal er altijd een meerwaarde zitten in een goede leraar, maar zodra meer weet dan een ander kan je die ander dat overbrengen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Gewoon gratis, paar akkoorden, paar slagjes"