Op sommige gereedschappen zit een soort plastic kaartje. Waar dient dat voor?

Zie de bijlage, Deze zat op een betonboor. Niet op de punt (dus kennelijk niet als bescherming) maar op de schacht. Er zit een subtiele vergrendeling op, het kost moeite om hem los te krijgen, en ik vraag me af, waarom iemand zo veel moeite zou doen voor een gewoon produktlabel.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Amadea
6 jaar geleden
Zou dat niet gewoon het alarm zijn? Dus om te voorkómen dat kleine producten zonder betaling zouden kunnen worden meegenomen.

Antwoorden (2)

Zonder zo'n label kun je de boor niet in een rek ophangen in de winkel. Bovendien biedt het ruimte voor een sticker met barcode om het artikel te identificeren voor het voorraad- en kassasysteem. Grote kans ook dat er een beveiliging voor de detectiepoortjes in zit, want dat is in/op een boor niet te 'verstoppen'.
6 jaar geleden
Dat is een anti-diefstal-label, om te voorkomen (of tenminste te ontmoedigen) dat er boortjes worden gejat.
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Is om op te hangen. Je kan de voor er zo uit trekken zonder moeite.