Hoeveel kost het als ik in oktober een vis pas koop?

Ik wild vraag een vis pas, maar er staat dat deze geldig is tot december. Betaal ik dan minder als ik hem in oktober koop?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Net zoveel als wanneer je 'm in januari had gekocht. Een vispas is een kalenderjaar geldig, en dat betekent dat deze geldig is van 1 januari t/m 31 december. Er zijn vissers die alleen in najaar vissen vanwege het roofvisseizoen, of toeristen die maar een week gebruik maken van de pas. Maar zij betalen dezelfde contributie, ook al vissen ze minder maanden dan anderen. Er wordt niet gekeken naar de frequentie van het vissen, iemand die éénmalig vist betaalt net zoveel als iemand die elke dag uit vissen gaat.
Amadea
6 jaar geleden
Als je niet van plan bent om nog veel te gaan vissen dit jaar is het verstandiger om losse dag vergunningen te kopen en vanaf volgend jaar een vispas 2018. Hierover kun je eigen laten informeren bij een hengelsportzaak of hengelsportvereniging bij jou in de buurt.