Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een nieuw longboard. Heb er ongeveer 15 km mee gereden en de achterwielen draaien niet soepel meer. Is dit normaal en wat kan ik eraan doen?

Heb ongeveer 15 km op de staart met mijn board gereden en als ik de wielen aan de achterkant met mijn handen een zet geef draaien ze niet langer dan 3 seconden terwijl de voorwielen langer door draaien. Nu heb ik de moeren van de assen een kwartslag los gedraaid en dan draaien ze wel soepel. Kan dit een probleem veroorzaken op lange afstanden en zoja, wat is dan een betere goede oplossing?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
861
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dan ga ik dat van het weekend ff proberen. Voor de tussentijd kan het geen kwaad met de moer iets losser gedraaid? (Denkende aan het los schieten/ draaien door het rijden?)
TurfGraver
6 jaar geleden
Smeer de lagers ook wven weer na het schoinmaken. ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zitten de wielen te strak vast. Kijk of je deze losser kunt draaien. Als dit niet werkt, kan je altijd nog teruggaan naar de winkel aangezien je longboard net nieuw is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding