Zij die de controle los durven te laten en zich over te geven, genieten van een achtbaan, zij die dat niet kunnen, gruwen ervan, zijn er bang van en doen het dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan durf ik te wedden dat jij volop kan genieten van Cyclone , Python of Twister :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gaat niks boven de Troy in Toverland... Kick-ass houten achtbaan zonder loopings! De Python verbleekt er bij...
Eens met bovenstaand antwoord + dat niet iedereen even goed tegen de beweging kan. Sommige mensen worden misselijk (motion sickness) en andere niet. Als je snel misselijk wordt, vind je het ook minder leuk (lijkt me).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat ooit eens gezien op een documantaire.
Maar tijdens de rit word een soort adrenaline aangemaakt.Iedereen reageert hier anders op.Sommige mensen krijgen een fijn gevoel in hun lichaam soms een soort vlinders.En andere krijgen een soort angst (niet te verwarren met hoogte vrees)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zenuwstelsel van mensen kan erg verschillend zijn. De een is al opgewonden van een schommel, de ander heeft dat pas bij een achtbaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen met een sterke drive voor avontuur, spanning en risico vinden de achtbaan over het algemeen wel "lekker".

Maar volgens mij zit er ook een korte termijn beloning achter die door de hersenen wordt afgegeven. Niet iedereen is even vatbaar voor de dopaminen , endorfinen die door de hersenen worden aangemaakt.

En dan zijn er diegenen die misselijk worden , tot braken aan toe van de achtbaan . Die zullen de achtbaan mijden.

De spannendste rit die ik ooit meemaakte in de achtbaan was toen mijn gezichtsvermogen uitviel en ik een letterlijke "blackout" beleefde . Ik zag zwart voor mijn ogen , maar ik kon me iedere beweging , bocht en versnelling herinneren. Brrr, heerlijk !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er spelen zich in ons lichaam wonderlijke processen af die er voor zorgen dat de één echt misselijk wordt van de achtbaan, terwijl de ander alleen maar een enorme positieve kick krijgt. En dan heb je ook nog mensen zoals ik, die ruim 3 weken per maand een enorme positieve kick krijgen en 1 week enorm misselijk worden van de achtbaan. Ja beste mensen, sommige dames stemmen hun pretparkbezoek af op hun cyclus.

Het hele regelapparaat van de hormonen en de adrenaline is zó gevoelig, dat het echt per persoon verschilt hoe je fysiek op kicks reageert.

En er zijn ook mensen die bang zijn gemaakt tijdens hun jeugd en hebben het idee dat ze het niet durven. Ik ken heel veel meisjes en vrouwen die denken dat ze niet in de achtbaan durven, omdat het geaccepteerd is als je dat als vrouw niet durft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen met hoogtevrees durven er niet in,ook mensen die gauw misselijk worden zijn er angstig voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er behoorlijk duizelig en misselijk van worden
als je daar geen last van hebt is het natuurlijk een groot avontuur en fantastische belevenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom lusten sommige mensen witlof en anderen niet?