Door eigenwijs te zijn, niets van een ander aantrekken, je gevoel volgen en zo veel mogelijk die foto's maken die jij leuk/ mooi vindt.
Goed over nadenken waar om je een van je eigen foto's mooi of minder mooi vind, op den duur ontdek je, wat er goed bij je past.
Dat is jouw eigen stijl.
Helaas kan een eigenstijl bij vele anderen niet in de smaak vallen, trek je daar niets van aan, maar leer er wel van, probeer het te begrijpen en misschien een beetje aanpassen.
Een eigen stijl in de fotografie is toch wel een 'must'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na verloop van tijd, is het enige wat ik kan zeggen.

In het begin knip je gewoon (lukraak) plaatjes, maar je gaat vanzelf andere manieren zien om je onderwerpen beter in beeld te brengen
( langer belichten, liggend vanaf de grond, bepaalde composities, achtergronden enz)
De manier die het beste werkt voor je probeer je aan te houden en zo krijg je "rode draad" door je foto's.

Ik heb 2 jaar in het wilde weg geknipt voor ik mijn "stijl" vond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet eerst de basis leren van iemand die het allemaal al jaren op zijn manier doet, maar een 'second opinion' moet je altijd proberen op te pikken ... als je dan uiteindelijk de basis onder de knie hebt zal je automatisch een eigen interpretatie hiervan aanmaken ... en dit is dan jouw stijl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst zal je denk ik moeten leren om seriematig foto's te kunnen maken. Zodat je foto's bij elkaar kunt brengen en ze bij elkaar kunnen passen als een collage.
Hierin kan je een heleboel methoden proberen en technieken, concepten, enz.
Daaruit zou als het goed is een bepaald iets uit moeten komen waar jij je erg lekker bij voelt.

Een eigen stijl in fotografie ontwikkelen is erg moeilijk. Bij een vakopleiding fotografie (fotoacademie), leer je pas in het 3e jaar. In het 4e jaar bij afstuderen moet je echt een eigen stijl hebben.
Ter vergelijking... In het begin van het 2e jaar, dien je een cover te maken welke perfect past bij cosmopolitan modeblad. Compleet met een juist model, visagist, studio-opname.

Dit is iemand die onlangs is afgestudeerd:
http://www.flickr.com/photos/32914321@N00/

Veel foto's bekijken, technieken uitproberen, en probeer om foto's bij elkaar te brengen in een serie. Dus die wel verschillend zijn, maar toch bij elkaar komen.

Voorbeelden zijn van fotograaf Lucien Meye

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik had verkeerde afbeeldingen geplaatst. Nu de goede.