Mag ik als ik met pensioen ga, partime werken bij mijn eigen werkgever?

Over 2 jaar ga ik met pensioen. Maar om elke dag thuis te zijn, lijkt me ook niets. Als ik nu 2 dagen per week ga werken (wat mijn werkgever prima vind), kan en mag dat. en ik ga natuurlijk niet voor niets werken. Dus ik moet er wel wat op vooruit gaan

1.1K

Het beste antwoord

Ja.

Als je de AOW-gerechtigde leeftijd hebt bereikt dan houd je van een bepaald brutosalaris netto zelf meer over dan nu. Je hoeft ook geen pensioenpremie meer te betalen.

Voor je werkgever word je goedkoper omdat hij geen premies meer hoeft te betalen voor de werknemersverzekeringen. Daar staat wel tegenover dat je geen recht meer hebt op een werkloosheidsuitkering.

Toegevoegd na 8 minuten:
Nu wat kleine lettertjes.

Dat het voor de wet mag, wil niet zeggen dat het ook mag van de eventuele CAO waar je werkgever onder valt. Dit is dus iets om na te vragen.

Dan moet je ook nog navragen of een eventuele ongevallen- of verzuimverzekering ook geldt voor een AOW-gerechtigde.

Verder:
"Wordt u als AOW-gerechtigde ziek? Dan moet uw werkgever uw loon maximaal 13 weken doorbetalen. Dit was 2 jaar. Ook kan uw werkgever u tijdens de eerste 13 weken van uw ziekte niet ontslaan.
(...)
Bij ziekte hebben u en uw werkgever een aantal verplichtingen om u weer aan het werk te helpen. Zo moet uw werkgever proberen of u bij ziekte kunt re-integreren in het eigen bedrijf. Ook moet hij maatregelen nemen zodat u zoveel mogelijk uw eigen of ander passend werk kan doen. Als werknemer heeft u de verplichting om hieraan mee te werken. Uw werkgever hoeft geen passend werk meer te zoeken in het bedrijf van een andere werkgever. Hij hoeft ook geen plan van aanpak voor de re-integratie op te stellen."
6 jaar geleden
jacob46
6 jaar geleden
Dank u wel. U heeft me voldoende ingelicht