weet er iemand een goeie site om bloemen te determineren? ik weet de naam of familie ofzo niet want dat is juist waar ik achter moet komen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
iemand help plz. de deadline is donderdag al
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
HELP
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
HGALLOO?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Google. Als je daar een aantal kenmerken intypt van een plant en je zoek op afbeeldingen, kun je een heel eind komen (is mijn ervaring).

Antwoorden (2)

http://www.soortenbank.nl/determinatie.php

Simpel hè? Gewoon even googelen op 'bloemen/planten determineren.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dan kun je inderdaad makkelijk (determineer)websites vinden. Maar je weet nog niet of gevonden websites ook góed zijn.
amc
6 jaar geleden
Tja, wat is goed? Bedoel je betrouwbaar of vol info en makkelijk te doorspitten?
Soortenbank.nl is een initiatief van ETI BioInformatics en samenwerkende biodiversiteitinstellingen in Nederland en vormt
een bijdrage aan de ontsluiting van gegevens via NLBIF, de nationale GBIF node. De site is bedoeld om geïnteresseerden op eenvoudige wijze toegang te geven tot betrouwbare informatie over de biologische diversiteit. Dat is voor mijn gevoel betrouwbaar en of hij ook goed is, is een kwestie van smaak. Ik vind hem zelf goed en uitgebreid met heel veel gegevens en data. Hebben ze dan toch iets niet, dan geven ze nog allerlei dynamische links naar andere relevante websites.
http://www.soortenbank.nl/over_deze_website.php
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@amc -> Wat goed is, is uiteraard persoonlijk. Wat ik bedoelde, was dat het leek of het alleen een snel gegoogled linkje was. Maar nu zie ik dat je meer weet over deze website en dat je er (positieve) ervaringen mee hebt.
Als het om wilde bloemen gaat kan je deze eens proberen:

http://www.wildebloemen.info/