mogen je buren je wegsturen van een openbaar garagepleintje als je daar aan het spelen/voetballen bent ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wegsturen misschien niet. Maar wel aangegeven dat ze overlast ervaren. En jij/jullie mogen geen overlast veroorzaken. Dus de buren hebben wel een punt.
Reddie
6 jaar geleden
@DDens, ze mogen binnen bepaalde tijdsgrenzen gewoon overlast bezorgen.
Net als buren die hakken tijdens een verbouwing.
tinus1969
6 jaar geleden
Openbaar garagepleintje? Het is de vraag of dat pleintje openbaar is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"je buren" dat kan impliceren dat het een pleintje achter de huizen is, zowel van de vraagsteller als van de buren. (hier ga ik even vanuit) Ze mogen je wegsturen, jullie hoeven niet weg te gaan. Wij kunnen niet zien wie er gelijk heeft: maken jullie overdreven herrie of zijn de buren aan het zeuren?
Vaak ligt de waarheid in het midden: dus jullie voortaan iets rustiger en de buren minder zeuren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En het is maar de vraag in hoeverre dat pleintje ook openbaar is. Grote kans dat dat pleintje gemeenschappelijk eigendom is van alle eigenaren van die garageboxen. Dat iets bereikbaar is vanaf de openbare weg wil nog niet zeggen dat het ook openbaar terrein is.
Reddie
6 jaar geleden
@tinus1969
@Gilles111
Jullie vinden dus dat de vraagsteller een leugenaar is.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik heb ook wel eens voetballende kinderen weg gestuurd van de openbare parkeerplaats voor ons huis. Nadat al een paar keer een auto geraakt werd met een voetbal. Op dat moment geen schade. Maar ik voel me verplicht om de hele tijd te kijken of er geen schade gemaakt wordt. Als ik 2 uur later kom en er is wel schade en ik heb het niet ZIEN gebeuren is er geen bewijs. En de eerste reactie bij kinderen en schade door bijvoorbeeld een voetbal is hard weg rennen.
tinus1969
6 jaar geleden
@Reddie, nee; ik houd de mogelijkheid open dat de vraagsteller zich vergist.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Reddie, dat zeg ik niet. Dat maak jij er van. We weten geen van allen waar dat pleintje is dus kun je daar ook geen duidelijk antwoord op geven. Dus kan het best zo zijn dat het geen openbare weg is.

Antwoorden (1)

nee, volgens mij niet, het is een openbaar pleintje je mag er doen wat je wilt.
ze mogen wel zeggen dat ze er last van hebben
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jij weet waar dat pleintje is? Vaak zijn dat soort pleintjes gezamenlijk eigendom van alle eigenaren van de aangrenzende garageboxen en is het geen openbare weg.