Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er modelbouwpakketten (voor de leek) van de eerste locomotieven (rocket, penydarren etc.)?

Mijn zoontje van 3 is grote fan van de eerste (Engelse) locomotiefjes. Daarom zou ik graag een zo'n ding met hem in elkaar willen zetten. Echter, ik heb geen ervaring met zoiets. Zijn er bouwpakketten waarmee ook de leek overweg kan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
802
Ivana
6 jaar geleden
Mijn echtgenoot is gerenomeerd modelbouwer. Ik weet met wat voor eindeloos geduld hij dit soort loc's in elkaar zet. Duurt daaaagen.
Als je daarbij wordt geassisteerd door een kleuter, wens ik je succes. Maar het kind zal geen genoegen nemen met de tijd die je er in moet steken wil het goed worden. Pas op een leeftijd van 10/12 jaar zijn ze geconcentreerd genoeg om ze hiervoor te motiveren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het verheugt me dat u zo trots op uw echtgenoot bent en dat hij met veel toewijding assembleert. Alleen, dit was niet mijn vraag! Graag zou ik aan de weet komen hoe en waar ik aan een bouwpakket kan komen. Zinvolle antwoorden stel ik echter zeer op prijs!
Antoni
6 jaar geleden
@henkfranken, in de reacties kan iedereen een advies geven. Dat heeft @Ivana ook gedaan. Niets mis mee, lijkt mij. Hierbij mijn reactie op de reactie van @Ivana: De kleuter kan steeds kleine "klusjes" doen van het hele bouwpakket, bijvoorbeeld zelfstandig de wielen in elkaar zetten, die klusjes goed afronden en daar ook al heel trots op zijn. Mijn reactie op de vraag van @henkfranken: Gewoonlijk bestaat zo'n bouwpakket sowieso uit verschillende kleine bouwopdrachten. Als er een goede handleiding bij zit, kan iedereen daarmee uit de voeten.
Ivana
6 jaar geleden
Antoni: Bedankt.