Ik krijg mijn sjoelbak niet glad. Wat is de beste lak daarvoor ?

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik heb universele blanke lak gebruikt, zeker 6 lagen, geschuurd t/m 400 maar hij blijft stroef.
wie o wie....

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een sjoelbak zit bij aankoop in de meubelwas, is dus niet gelakt. Je krijgt de bak glad door er een klein beetje aardappelmeel in te strooien. Ga hem nu niet in de meubelwas zetten, daar wordt hij moddervet van.
Inekez1
7 jaar geleden
Wij deden er vroeger peper op. Maar dat was dus gewoon op het blanke hout. Volgens mij moet je een sjoelbak absoluut niet lakken.
En als je nu toch gaat schuren, gebruik kan zeer fijn schuurpapier op een schuurblok. Dus korrel 1200 en nooit met alleen het papiertje onder je vingers gaan schuren. Echter, ik betwijfel of het ooit nog echt goed komt na 6 (!?) lagen lak.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vrees dat je beter een nieuwe sjoelbak kan kopen. Een sjoelbak mag inderdaad niet gelakt worden. Dit zal niet meer goed komen na 6 laklagen. Wij strooiden vroeger (40/45 jaar geleden) altijd talkpoeder voor het sjoelen om de bak glad te maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mensen, Bedankt voor jullie reacties. ik heb deze bak zelf gemaakt, had ik maar geweten hoe ze in de fabriek behandeld worden. Het gekke is dat mijn eigen Homas s 40 na 42 jaar stroef werd en die heb ik met een spuitbus lak van de action gedaan, geschuurd met metaal 400, en die is weer spiegelglad.
Renee, een nieuwe ? ik geef niet zo snel op, niks nieuwe, die lak gaat er nu af en dan gaan we het meemaken ! Jullie horen nog van me.

Antwoorden (1)

Ik zou Glitsa glans proberen of een andere slijtvaste lak zoals parketlak of lak voor trappen, in ieder geval kleurloze, transparante lak nemen,
groet van Joske11