Weet iemand wat voor alg dit is en hoe je het weg kan krijgen?

Ik heb laatst al de stofzuiger erdoorheen gehaald en alle planten vervangen maar het komt weer terug. Zelfs de algeneters doen er niks mee. Ik heb net een plant eruit gehaald die er het ergst onder zat. Daar is nu de foto van.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Algen zijn lastig te herkennen. Er bestaan wel middeltjes die je in het water kunt doen om de algen te bestrijden, maar als de oorzaak voor de algengroei niet wordt aangepakt, blijft het telkens terugkomen. Algen ontstaan in aquaria als er geen goede balans is tussen water-zuurstof-licht-voeding-planten. Misschien heb je te veel vissen, te veel voer, te veel licht, te weinig zuurstof, stilstaand water, .... http://www.aquariumfans.nl/aquarium-met-algen-wat-doe-je-eraan/

Antwoorden (1)

Je hebt de schadelijke en vies ruikende blauwe alg in je aquarium, hele vellen kleven op de bodem en planten, alles zo verstikkend.
Er zijn tal van mogelijkheden om deze te bestrijden, zie bron, zoals waterverversing, het aantal vissen verminderen, minder of geen droogvoer geven, filter kuisen, rottend plantenmateriaal verwijderen, de chemische manier enzv.....streven dus naar een biologisch evenwicht.