wat zijn de naai patronen van een pet?

ik wil een pet maken maar ik weet niet wat de patronen zijn. voor de duidelijkheid wil ik een truckercap maken. kan iemand mij alstublieft helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6 driehoeken met langste punt naar het midden.

Antwoorden (1)

Je zult de patroondelen iets moeten vergroten, want deze pet is voor kleine kinderen, maar het principe blijft gelijk. Zes "parten" (driehoeken met ronde zijden) die aan de onderkant de omtrek van het hoofd moeten vormen, uit twee daarvan snijd je een brug voor het achterhoofd (daar komt een bandje of riempje waarvoor je geen patroon nodig hebt, gewoon een langwerpig stukje stof met elastiek er in), en een klep.

Naar een binnenpet, een buitenpet en een klep met versteviging, zet de binnen en buitenpet aan elkaar met de klep er tussen, keren (een stukje naad open laten dus) en de laatste naad met de hand sluiten. Appeltje eitje (MITS je kunt naaien ;-)