Ik ben op zoek naar leuke vislocaties in het noorden van frankrijk?!

Ik wil met vrienden gaan vissen een weekend. Weten mensen nog leuke locaties zoals campings? (het liefst met stroomvoorziening).
En zijn er mensen met kennis over visvergunningen in het buitenland? Iemand een indicatie van een vergunning p.p. Voor vrijdag tm zondag? Heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps weer geen vraag....

Antwoorden (2)

Als je slechts voor een weekend wil vissen is het misschien verstandiger om naar een forelvijver te gaan. Je hebt dan geen miserie met vergunningen die je meestal enkel in de week ter plaatse en tijdens de kantooruren kan kopen, maar je betaalt gewoon 10 a 15 euro en je bent vrijwel zeker dat je vis vangt. Kan zijn dat dit niet jou stijl van vissen is, weet niet op wat je graag vist.

Toegevoegd na 23 minuten:
Men vraagt een vergoeding voor het vissen (10 A15 euro per dag) maar in ruil voor je geld zetten ze voor jouw ogen enkele vissen op de visput, meestal zo'n 5 a 10 stuks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen proffesioneel visser, ik vind he gewoon leuk om af en toe te visse, en wou met wat vrienden dit eens proberen. Hoe moet ik forelvijver zien, ik moet een soort entree betalen oid? We willen namelijk nachtvissen en een 2 nachten overnachten. Is dat ook mogelijk daar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op een forelvijver gaat waar een camping aan verbonden is kan je mogelijk nachtvissen, hangt af van wat de uitbater toestaat. Maar in vele regio's is nachtvissen in openbare wateren verboden, of je moet een peperdure vergunning kopen, iets wat de moeite niet loont voor één weekend. De Franse wetgeving ken ik niet, en het valt te betwijfelen of je tijdens het weekend een vergunning kan bemachtigen. Vissen zonder vergunning zou ik niet riskeren, hangen hoge boetes aan vast. Maar als je een geslaagd weekend wil en je bent geen ervaren visser, kan je best naar een forelvijver gaan. Wel raad ik je aan om vooraf eens naar een forelvijver bij jou in de buurt te gaan. Je hoeft daarom nog niet te vissen, maar gewoon even kijken hoe het werkt en wat advies vragen aan ervaren hengelaars. De hengelsportzaak kan je ook verder helpen. Veel succes en goede vangst!
Als je bijv. op karper wil vissen kun je hier kijken (heb je ook geen gedoe met vergunningen): www.karpervakantiezoeker.nl