Hoe krijg ik wol door een naald?

Ik heb een wollen draad en een naald met een groter oog. Maar hoe krijg ik die draad door het oog van die naald? De draad splitst steeds..

Toegevoegd na 18 uur:
't Is gelukt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (8)

De draad een stukje dubbelvouwen , dan moet het lukken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik maak de draad eerst vochtig (even op zuigen), en draai er dan met kracht een puntje aan.
13 jaar geleden
En ik gebruik altijd een combinatie van de beide antwoorden, draad vochtig maken en dan dubbelvouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Precies, +1. Hoewel ik het net andersom doe: dubbelvouwen, vochtig maken en een beetje in elkaar draaien ("torderen").
Simpel: gebruik een draaddoorhaler!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was me voor.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
draaddoorhaler, ik wist het woord niet voor dit ding :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach nelly3 het leven is zo simpel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahha Giweda, heerlijk hè
Met een ouderwetse draaddoorhaler.
Een alluminium plaatje met een heel dun draadje eraan.
Hij zit standaard bij elk naaisetje.

Omschrijving Draaddoorhaler altijd even handig,meer nodig geen probleem ,we hebben er genoeg op voorraad.

Betalingen Nederland ABN_Postbank
Betalingen Belgie Fortisbank
Paypal Rekening
Verzendkosten 0,55 Nederland voor Belgie € 0,60

Probeer artikelen te combineren en zie onze andere advertentie`s er staat vast nog iets voor u bij.
Website http://www.handwerkparadijs.nl
Prijs € 0,25
Financiering Let op! Geld lenen kost geld. Leen daarom tegen de laagst mogelijke rente. Klik hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, briljant dat stukje over financiering en dat geld lenen geld kost. Bij een draaddoorhaler van 25 cent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik vond het ook een giller!
Draad beetje bevochtigen, dubbel over de naald leggen, strak trekken met je nagels dicht bij de naald, over de punt eraf trekken en dan door het oog duwen (weet niet hoe ik het beter uit moet leggen), of zo'n speciaal dingetje ervoor kopen. Het liefst op een lichtgekleurde achtergrond doen, dan kun je het oog beter zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je draad splitst, dan een beetje fotolijm aan het puntje doen en met de draad meedraaien, de draad wordt dan stevig en je haalt hem heel makkelijk door het oog van een naald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de wollen draad niet door het oog van de naald kan krijgen en ook niet zo'n metalen gevalletje daarvoor hebt kan je het volgende doen: je neemt een stukje van dat hele stevige garen wat ze ijzergaren noemen. Je vouwt dat dubbel en steekt die punt door het oog van de naald. Nu heb je dus aan de ene kant van het oog twee uiteinden en aan de andere kant een lusje. Je steekt je wollen draad door dat lusje en begint te trekken aan de twee uiteinden van je ijzergaren (samen uiteraard). Het oog van je naald moet wel zodanig groot zijn dat hij de dubbele wollen draad doorlaat. Succes!