hoe maak je een hologram? ( op papier)

Hallo allemaal,
Ik had laatst gehoord dat je met holografisch folie een hologram kan maken, kan iemand mij hier meer uitleg over geven?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Antoni
8 jaar geleden
Je kan iets maken wat lijkt op een hologram door met olie op papier te tekenen, bijvoorbeeld met zonnebloemolie. Het papier wordt dan doorzichtig(er). Je kan ook een tekening nat maken met olie. Dan lijkt de tekening een hologram.
Antoni
8 jaar geleden
Een doorzichtige tekening lijkt net een hologram, zo bedoelde ik mijn uitleg.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke bedankt! Bedoelt u nu niet een watermerk? Met een hologram bedoel ik dat wat aan de rechterzijkant wat aan een biljet zit
Antoni
8 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk! Een watermerk is doorzichtig! Sorry voor het misverstand!
gvrox
8 jaar geleden
Wat is holografische folie, en waarom heb je het in de hoofdvraag over papier ? Of bedoel je een doorzichtige plasticlaag met "ribbeltjes" (eigenlijk lenzen) om een 3D effect te maken ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hallo, ik zet in de hoofdvraag papier omdat sommigen met een hologram een 3D projectie bedoelen ik bedoel een soort hologram wat ook op een biljet zit.
nounka
8 jaar geleden
als dat is voor het geld na te maken,... zoek eerst maar op of het mag of niet. Want met zo'n hologram gaat het misschien te echt lijken.

Het beste antwoord

ik denk dat dat niet zo eenvoudig is omdat er veel speciale apparatuur voor nodig is!
verschillende camera's die vanuit elk hun eigen standpunt foto's maken om het 3D effect te krijgen.
het is dus niet alleen de folie die u nodig heeft!
alleen gespecialiseerde bedrijven zullen je kunnen helpen vrees ik...