Wat voor kurk kan je gebruiken om onderzetters van te maken ?

Ik wil zelf proberen onderzetters te maken van kurk maar heb geen idee of er verschillende soorten kurken zijn.
Iemand die mij hierbij kan helpen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Kurk is er maar in één soort. Alleen kun je kurk wel in verschillende verwerkingsvormen krijgen. Naast de kurk zoals die in wijnflessen wordt gebruikt is er ook nog de zogenaamde kurksheet. Dat zijn vellen/plakken kurk die overblijven bij de productie van de kurken voor flessen.

Die kurksheets worden weer gebruikt voor prikborden, vloeren, isolatie maar ook voor onderzetters. Dus als je (bijvoorbeeld via internet) kurksheets koopt zou je daar zelf onderzetters van kunnen maken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Kurk komt van de kurkeik, de bast van deze boom wordt geschild. Deze schil is de kurk zoals wij die kennen. De dikte van de schors bepaald wat er van gemaakt wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antwoord is duidelijk en precies wat ik zocht.