Ik ben 16, Belg, mag ik een airsoft wapen?

Mag je met goedkeuring van je ouders, een airsoft wapen kopen en gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Het ligt eraan waar je woonachtig bent. Gezien je vraag ga ik er in mijn antwoord vanuit dat je in België woont.

In België is het verboden om als minderjarige een airsoft wapen te bezitten, te huren/lenen/krijgen en te gebruiken, OOK wanneer er goedkeuring is van ouders. Hierop geldt één uitzondering: minderjarigen vanaf 14 jaar kunnen lid worden van een erkende organisatie en bij Airsoft wedstrijden/trainingen deelnemen, mits beide ouders hiervoor toestemming verlenen. Je zou dus wel lid kunnen worden van een erkende organisatie/vereniging en aldaar de Airsort sport beoefenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Let op: Informeer ook altijd zelf bij een vereniging of bij de aankoop van een wapen. Mijn antwoord is gebaseerd op internetpublicaties en kan afwijken van het huidige Belgische rechtssysteem. Wees je hiervan bewust.