Is het verschil erg opvallend als je iets van schaal 1:12 bij 1:16 zet (poppenhuis)?

Ik ben een Lundby (1:16) verzamelaar maar ik zie vaak zulke leuke accessoires op internet op schaal 1:12 maar ik ben bang dat wanneer ik het koop, het heel erg uit de toon valt met de Lundby schaal (1:16).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Als ik het goed berekend heb is 1:12 ,omgerekend 8 cm per meter. en 1 : 16 6 cm.
dus scheelt het 25 %, lijkt me best veel maar ik zou gewoon een ding proberen, misschien valt het mee. Maar ik denk dat verlichting of accessoires niet zo opvalt als meubels zoals tafels en stoeltjes
anneliez