Hoe maak je een stalen frame voor een stoffen (grotere) vogel?

Ik maak/ naai vogels van stof (nieuwe hobby). Nu ben ik bezig een pauw te maken, van stof, maar wil graag dat 't kan staan op poten. (zie foto..) Wet iemand hoe ik dat moet doen?

Toegevoegd na 10 minuten:
Dus ik dacht om 't stabiel op poten te laten staan moet er ook een soort van frame binnen het lijf komen.... vandaar " frame" :-).

Picture for question
1.3K

Het beste antwoord

Ik heb veel gekleid, daarvoor maakten wij ook frames, dat deden we met ijzerdraad, bogen de vorm die we wilden hebben en omwikkelden deze met stof, zodat we de juiste vorm vast konden maken. Dit zou je ook zo kunnen doen voor je stoffen vogel. Je kunt eventueel ook een verzwaring maken in de pootjes, dit kun je met klei doen, maar ook een platte steen is hiervoor geschikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
misslobe
9 jaar geleden
Dankje voor je uitgebreide antwoord:-)! Het gaat me vooral om de binnenkant; moet dat draad dan door het hele lichaam gebogen worden? Bij kleien moet je natuurlijk het houvast hebben om er omheen te kunnen kleien en het model van het soort vogel is er dan al van het staaldraad (neem ik aan:-). Maar ik vraag me af of ik dat ook moet doen, wat denk je?
misslobe
9 jaar geleden
Dankjewel :-)!