Wat zijn mouwenbreinaalden?

In een breipatroon staat dat er gebreid wordt met een mouwenbreinaald.
Is dat het zelfde als een rondbreinaald of is dat toch iets anders?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, het is anders dan een rondbreinaald. Want die is flexibel, en relatief lang. Die zijn te groot voor mouwen. Die brei je beter op vier korte breinaalden. Maar je zou ook een rechthoekige lap op twee gewone naalden kunnen breien, en dan een naad in de mouwen hebben.
Mouwenbreinaalden zijn dus korte naalden.

Toegevoegd na 1 minuut:
En die korte naalden hebben geen gestopt uiteinde, zijn punten aan beide zijden.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zijn breinaalden zonder knop, als je die niet hebt, met gewone breinaalden lukt het ook.