Onder of diep in een composthoop heb je nog wel kans.
Met het droge weer van de laatst tijd zitten ze diep als je in de "gewone" grond moet graven.
Pieren lokken kan d.m.v. het maken van een composthoop of een mesthoop. Als het maar vochtig is en er trekt vocht van rottend plantaardig materiaal de grond in.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn grootvader stak een `riek` in de grond en tikte met enige regelmaat tegen de steel van de riek. En ja hoor... de pieren kwamen boven. Ik weet nog, dat ik als klein meisje mij verbaasde dat mijn opa kon toveren.