waar kan ik mijn treintjes en rails op waarde laten schatten?

ik heb een doos met treintjes, locomotieven, rails etc gevonden op zolder bij mijn ouders, ik zou graag willen weten of ze wat waard zijn, en zo ja, wat, wie weet waar ik dat kan nagaan???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.6K
Ivana
10 jaar geleden
Reken jezelf niet rijk, de oude treinen zelfs van bekende merken, hebben nauwelijks nog enige waarde. Inderdaad een keer de hele handel meenemen naar de Treinenbeurs in Houten en je bent volledig op de hoogte. De eerstvolgende is op zaterdag 31 augustus.
Ivana
10 jaar geleden
Ik heb even voor je geïnformeerd: alleen treintjes die met de hand gemaakt zijn en treintjes die indertijd in gelimiteerde oplage zijn vervaardigd hebben waarde. Al het andere krijg je een grijpstuiver voor. Oude rail heeft absoluut geen waarde voor de modeltreinrijder/bouwer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankje wel voor het uitzoeken! top! wel jammer, je hoort altijd van die verhalen! maar wie weet, zit er wat tussen dat wel wat opbrengt.... nogmaals bedankt! oh enne, grijpstuivers zijn ook geld, hihi is toch wat! ;)

Het beste antwoord

Vooral de oudere en in goede staat verkerende treinzaken kunnen redelijk wat waard zijn. Op http://www.catawiki.nl/catalogus/20172-modeltreinen-modelspoor kun je op zoek gaan naar de spullen die jij hebt, waarbij een schatting van de waarde genoemd wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je!! ik ga gelijk even kijken~!

Andere antwoorden (1)

In Eindhoven is een treinenwinkel, daar zou je eens langs kunnen gaan met voorbeelden, foto's en merknamen:
http://www.willies.nl/
http://www.marklin.nl/dealers/adressen/dealers.2007-03-26.111241-10

Maar er zijn er meer, zoals in Breda, Leiden, Alblasserdam.........

Je kunt ook zoeken op trein-hobby forums.

De modelspoorbeurs in Houten wordt 7 keer per jaar gehouden.
www.modelspoorbeurs.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je ook, houten is vlakbij, wie weet... en dank voor de andere linken...