Wie wint met poker als beide A's hebben en er niks op de tafel ligt?

Laatst heb ik een situatie gehad waarbij speler 1: A♥ 8♥ als hand heeft en speler 2: A♠ 7♥ als hand heeft. Op de tafel kwam 3♠ 4♠ 9♠ 4♥ K♣. Net geen flush voor speler 2. Online hebben wij een calculator gebruikt om te kijken wie de beste hand heeft. Mij leek het logisch dat speler 1 zou winnen maar het is een split. Kan iemand mij dit uitleggen? Ik heb overal gezocht voor een antwoord maar kan het nergens vinden. Het is volgens Texas Hold'em regels.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Texas Hold'em regels zijn duidelijk maar wordt inderdaad niet altijd volledig uitgelegd, je moet een combinatie maken met tenminste één kaart in je hand, Nu hadden jullie beiden een Aas, dus die kaart speelt, de kicker kaart bij de azen zijn beiden te laag voor de koning én de 9, dus met een paartje 4'en een koning én een negen maak je volgens de hold'em regels een combinatie van 5 kaarten die voor beiden dus even hoog zijn, en resulteert dus een split, had iemand nu een 10 naast z'n aas gehad i.p.v. 7, of 8, dan was dat de winnaar geworden.
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
Ik heb jaren Texas Holdem gespeeld. Nergens ben ik tegen gekomen dat je tenminste 1 kaart uit hé hand moet gebruiken. De hoogste 5 kaarten vormen de winnaar. Ik heb ooit gehad dat er 4 azen en een koning gedraaid werden (dit is zéér zeldzaam, klopt). Ultieme split want iedereen won.

Andere antwoorden (1)

De hoogste hand wint.
In dit geval ligt er 1 paar met 4-en. De daarna hoogste kaarten zijn aas, koning en de 9. Dat is voor beide spelers gelijk. Dus wordt het een split.
De 7 en 8 in handen van de spelers behoren niet tot de hoogste combi en tellen niet mee.