Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een petje van stof?

Ik wil graag een petje voor een baby-jongetje maken van stof, weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Daar heb je naast het materiaal uiteraard ook een werkbeschrijving voor nodig.
Deze werkbeschrijving is helaas geheel in het engels, maar er wordt in ieder geval uitgelegd hoe je zelf een kinderpetje kan maken:
http://www.aestheticnest.com/2011/03/sewing-engineer-cap-oh-boy-tutorial.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vroeger heb ik petjes gemaakt voor mijn kinderen. Ik gebruikte dan de strijkbout voor het patroon. Trek de omtrek van de strijkbout over op patroonpapier. Voor een kinderpet het patroon iets kleiner knippen. Knip uit de stof zoveel punten als nodig voor de omtrek van het hoofd. Naai de punten aan elkaar en zet aan de voorkant de klep. De klep tekende ik na van een bestaande pet. De klep tweemaal (met naad) uit de stof knippen en tweemaal zonder naad uit plakvlieseline. Vlieseline op de verkeerde kanten van de stof strijken en de twee klepdelen op elkaar stikken met de goede kant van de stof op elkaar. De kant die aan de pet komt te zitten open laten. De klep keren en aan de pet naaien.
Als je er niet uit komt laat me het dan weten dan probeer ik je te helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding