Welke lijm is het meest geschikt om kunstwerkjes van folie aan elkaar te lijmen?

De meeste lijmen zijn te agressief waardoor het materiaal gaat rimpelen. Andere lijmen zijn weer te dik waardoor je het niet mooi glad kunt krijgen. Heb ook met hobbylijm geprobeerd, maar deze blijft niet plakken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Dan kan je best dubbelzijdige tape gebruiken, die heb je al heel dun en doorzichtig. Het is handig en je hoeft niet te morsen of te smeren.

http://www.lampenmaken.nl/dubbelzijdig-tape-12-mm-breed-5-meter.html

Je hebt er ook van van het merk Novatio (deze zal wat duurder zijn, wij gebruikte die op het werk), deze tape is echter subliem, sterk en onzichtbaar, ik voeg eveneens een link toe.

http://www.novatio.be/nl/product/high-tech-tape-transparant

Toegevoegd na 1 minuut:
Dubbelzijdige tape kan je voor veel doeleinden gebruiken, dit wordt vaak over het hoofd gezien. Een rolletje in huis is vaak een voltreffer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je dit wil gaan gebruiken, kan ik een paar handige tips geven hoe je het best te werk gaat. Foelie is heel dun hé (heb je reeds ondervonden met je andere lijmen).

Andere antwoorden (2)

Je kunt het proberen met pvc lijm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij gebruikten vroeger, bij het knutselen op school, :) altijd gewone Pattex....
Ik weet nu niet of dat dat wel de 'beste' lijm daarvoor is...
Groetjes