Inbinden van een boek: Schutblad direct tegen je eerste pagina aan plakken of niet?

Ik bind zelf een boek in, en heb nu het volgende (zie afbeeling).
Het blad met het kruis erop is leeg, wit dus, maar op de andere kant daarvan zit wel geprint beeld op.

Kan ik (met boekbinderslijm) het schutblad vastlijmen aan deze pagina of is het verstandiger/gebruikelijker om een extra witpagina uit te printen en er tussen te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja, dat kan en is ook gebruikelijk. Extra witpagina's worden nooit toegevoegd, maar ontstaan doordat er gewoon te weinig tekst voorhanden is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

persoonlijk vind ik een extra witpagina mooier. is ook veel gebruikelijker. sla maar eens een aantal ingebonden boeken open als voorbeeld.
maar het kan uiteraard wel.