Komen CO2 bb-guns ongecontroleerd Nederland binnen?

Ik wil een bb-gun gaan bestellen op softairsektor.de maar ik vraag me af of het pakketje wordt gecontroleerd en misschien wordt teruggestuurd aangezien CO2 bb-guns in Nederland verboden zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Aangezien het product vanuit een EU-land naar een ander EU-land wordt verstuurd, zal de douane er zich niet mee bemoeien.

Natuurlijk is het wel zo dat als het pakket bijvoorbeeld een beschadiging oploopt en de vervoerder merkt dat er een illegaal product in zit, dit aan de hand van de voorwaarden van het bedrijf zelf niet meer zal bezorgen en eventueel ook de bevoegde instanties in zal lichten. Die kans is alleen erg klein: er zijn genoeg voorbeelden van mensen die bijvoorbeeld een zak wiet naar het buitenland hebben gestuurd en waar niets mee gebeurde.