Waar moet je opletten als je een acteur/actrice moet beoordelen in een toneelstuk?

Een voorbeeld is of deze acteur wel hard praat. Maar waar moet/kan je nog meer op letten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Geloofwaardigheid, lichaamstaal. Open staan voor het publiek, articulatie in spraak. Duidelijkheid in de handelingen. Bij theater gaat het vooral om of de handeling zichtbaar en geloofwaardig is voor het publiek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het gaat er om dat de acteur alle emoties die zijn personage in het stuk ervaart, geloofwaardig op de toeschouwers (in de zaal) overbrengt.

De vreugde, angst, verdriet, ongeloof, jaloezie, achterdocht, verliefdheid, honger, dorst, pijn, enzovoort, enzovoort, die zijn personage ervaart moet de acteur voelen in zijn eigen hart.

Een goede acteur verplaats zich in zijn personage als of hij alle emoties zelf ervaart.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, dat is het. + Het gevoel moet overkomen.