Dat is een extra lang stokje, wat je creëert door de draad dubbel om te slaan en dan twee keer een lus door te halen.
Amadea
11 jaar geleden
dat is een dubbel stokje,
misschien maakt het filmpje het duidelijker
anneliez
11 jaar geleden
Met stokjes is het heel eenvoudig varieren in de hoogte, dat kan door snel door te halen (dan krijg je een half stokje), door een extra omslag toe te voegen (een verlengd stokje), of door te beginnen met 2 omslagen, dan krijg je een dubbel stokje.
Om de hoogte van de toer te krijgen (zoals uitgelegd bij het stokje) maak je eerst 4 lossen. *Dan neem je 2 omslagen om je haaknaald, steekt in en haalt door. Nu haal je een omslag door 2 lusjes, dan nog een keer door 2 en dan door de laatste 2. Steeds herhalen vanaf *.