wat heb ik allemaal nodig voor een opname studio?

Heey,

Ik wil al een tijdje een eigen opname studio maken,
Maar de vraag is dus wat ik allemaal nodig heb.
Ik heb al een keyboard (Akai MPK25)om zelf beats te maken,
En wat zou nog meer goed zijn om beats te maken.
Ik weet al dat ik nog een mic nodig heb alleen verder rest weet ik niet wat nog meer.
Zouden jullie mij graag willen zeggen wat ik nog meer nodig heb en wat ik er totaal ongeveer voor moet uitgeven.

M.v.g. Bugsbunny.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om te beginnen, zou ik mee eerst richten op een software studio, dat is goed koop en prima om er kennis mee te maken en ervaring op te doen.
Dus PC nodig, goede geluidskaart, met (of appart een midi interface)
Dan een prettig zittende koptelefoon, of speakers natuurlijk(als je geen buren hebt)

Verder kan het geen kwaad, om je eerst even in de materie te verdiepen, voor je begint. Zie de link.