Die techniek heet encaustic en je kunt er het beste fotopapier voor gebruiken heb ik gehoord. Ik heb hetzelf ook weleens met gewoon tekenpapier gedaan en dat ging ook.
Gebruik wel een oud strijkijzer want je hebt kans dat als je je strijkijzer weer gaat gebruiken en vlekken op je kleding komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste kan je hiervoor encaustic papier kopen, het kan alleen niet met wasco, wel met bijenwaskrijt. Wasco smelt niet.
Architecten papier kan je ook gebruiken alleen is de techniek dan anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn speciale Encaustic strijkboutjes te koop. Het voordeel is dat ze klein zijn, dus beter te hanteren dan een grote en zwaardere strijkbout.
Nog een voordeel is deze boutjes constant blijven op de temperatuur die je hebt ingesteld. Een gewone strijkbout koelt telkens af en warmt dan weer op, waardoor de was telkens wisselt.... van gewoon vloeibaar naar heel erg vloeibaar.

Je kunt speciaal Encaustic papier gebruiken, dat is papier met een gladde kant, zoals fotopapier.
Maar het is ook goed mogelijk om te werken op bladzijden van bepaalde tijdschriften, als het papier maar glanzend is.
Je kunt daar leuke effecten mee maken, door bijvoorbeeld een foto uit een tijdschrift voor een deel te bewerken met de was.
De bijenwas blokjes van Encaustic zelf zijn best wel prijzig.
Een goed alternatief is: Stockmar bijenwas krijtjes. Deze heb je in blokjes en ook in stiften. Ze zijn in doosjes of blikjes te koop, maar ook los.
Er is van Stockmar alleen geen goud en zilver te koop, die kleuren geven wel heel mooie effecten. Deze heb je wel van het merk Encaustic.

Veel succes en plezier er mee!