Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie kan me vertellen hoe te breien met naalden waar de draad door loopt.? Jannie

Heb deze naalden gekregen,zijn 60 cm. en hol .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als ik heel eerlijk moet zijn : er is niet mee te breien. Ik heb ze ook, maar meer dan een proeflapje is er nooit uitgekomen ;)

Maar je kunt het allicht proberen. Het zijn zogenaamde 'weefbreinaalden'. Door de holle naalden voer je een draad (door beide naalden), en met een derde draad ga je breien. Tijdens het breien trek je dan de draden in de holle naalden 'door' je breisteken heen, waardoor het een heel dik, zacht, geweven uiterlijk krijgt. Ideaal voor dekentjes of jassen bijvoorbeeld. Het werk wordt namelijk niet elastisch, doordat je doorgeweven draad natuurlijk gewoon op spanning staat, en geen lussen vormt.

In de link een paar goeie foto's en een beschrijving van het werken met de weefbreinaald - maar pas op, het valt in de praktijk nog best wel tegen !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding