wie kan me vertellen hoe te breien met naalden waar de draad door loopt.? Jannie

Heb deze naalden gekregen,zijn 60 cm. en hol .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als ik heel eerlijk moet zijn : er is niet mee te breien. Ik heb ze ook, maar meer dan een proeflapje is er nooit uitgekomen ;)

Maar je kunt het allicht proberen. Het zijn zogenaamde 'weefbreinaalden'. Door de holle naalden voer je een draad (door beide naalden), en met een derde draad ga je breien. Tijdens het breien trek je dan de draden in de holle naalden 'door' je breisteken heen, waardoor het een heel dik, zacht, geweven uiterlijk krijgt. Ideaal voor dekentjes of jassen bijvoorbeeld. Het werk wordt namelijk niet elastisch, doordat je doorgeweven draad natuurlijk gewoon op spanning staat, en geen lussen vormt.

In de link een paar goeie foto's en een beschrijving van het werken met de weefbreinaald - maar pas op, het valt in de praktijk nog best wel tegen !