Halloween/horror poppenhuis inrichten, ik wil alles zelf maken en/of kopen. Hoe kan ik het beste te werk gaan ?

Ik heb op zolder een oud houten poppenhuis staan wat mijn opa ooit heeft gemaakt en aangezien ik helemaal into horror en Halloween ben zou ik het graag omtoveren tot een horrorhuis. Qua poppetjes zou ik heksjes, spookjes, skeletjes en andere kleine horror figuren willen maken en voor het huis een mini kerkhof. Is er een plaats waar je specifiek deze spulletjes kunt kopen en weet iemand hoe je het zelf kan maken en met wat voor materiaal ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Je kan met papier-marché natuurlijk aardig wat doen: oude kranten en behanglijm. Tevens kan je in allerhande vormen kurk, tempexbollen etc. halen bij je plaatselijke hobbywinkel. Je kan ook naar de rommelmarkt gaan en je basis daar kiezen met Playmobil-poppetjes. In Feestwinkels kom je wel echt typische Halloween dingen tegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tips, ga er mee aan de slag !
bij xenos hebben ze al veel spul in de winkel. Voorbeelden genoeg.
en volgens mij bestaan er ook sleutelhangers met een skeletje eraan. Verder wollen draadjes om spinnenwebben te maken.
grafstenen van lucifer- of andere kleine doosjes (krentjes of snoepjes.
glow in the dark spullen.
vergeet ook niet bij action enzo te kijken voor voorbeelden, je zult zien dat je steeds meer ideeen krijgt
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben gisteren toevallig de winkels al afgestruind, heb een skeletje, minispinnen en minipompoenen gekocht bij Xenos, de rest was iets te groot voor een poppenhuis. Goed idee van de luciferdoosjes :)
Bij de Xenos(staat in de folder)
-Een spin in een spinneweb(om op te hangen)
-Een vleermuisje met een Led-lampje
-geestpoppetjes
-doodshoofdjes/skeletten
En nog meer artikelen.

Ook bij de Blokker en Marskramer vindt je (tijdelijk) dit soort artikelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zelf al poppenhuis poppetjes hebt, kun je er zelf iets leuks van maken! Je kunt ze zwart verven andere kleertjes geven enzovoort.