Kun je met een watervaste stift op canvas schrijven en tekenen?

Ik wil voor mijn kamer een eigengemaakt canvas ophangen. Kun je met watervaste stift schrijven en tekenen op canvas? zo nee wat is dat een goed om te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Ja hoor, dat wil prima, al moet je niet rekenen op al te scherpe randen, want het blijft inkt (vloeibaar) op stof, dus dat loopt altijd ene klein beetje uit, maar met watervast estift op canvas is dat minimaal.

Voor een net iets strakker resultaat zou je een speciale textielstift kunnen kopen in de hobbywinkel, kost ook de wereld niet, maar eerlijk is eerlijk , het verschil is minimaal.

Alleen als het betreffende voorwerp ook GEWASSEN moet worden of anderszins nat kan worden, verdient die textielstift de voorkeur, want watervaste stift is niet per definitie was-vast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, dat is een probleem.

Toegevoegd na 17 seconden:
Geen probleem*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je kunt met watervaste stift op canvas tekenen.

Maar let wel op als je het canvas na afloop wilt gaan vernissen: lak niet met kwast maar gebruik een spuitbus. En doe dat in hele dunne laagjes over elkaar, anders gaat je watervaste inkt uitlopen.