Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je ervoor zorgen dat de randen van het doek waar je iets op geborduurd hebt niet gaan rafelen?

Ik heb namelijk vlaggen geborduurd voor op mijn tas, maar wil niet dat de randen rafelen want dan gaat het stuk, en de randen omvouwen lijkt me ook niet echt mooi, iemand een idee? (ze zijn vrij klein)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je zou ze met een heel klein zigzagsteek afkunnen werken. Of heel voorzichtig met textiellijm in wrijven. Dan is de kans klein dat de randen gaan rafelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ter voorkoming van rafelen moet je de randen omslingeren. D.w.z. met eenzelfde kleur draad. Van onder naar boven en in het volgende gaatje insteken en weer van onder naar boven. Dat over alle kanten. Zigzaggen kan natuurlijk ook, maar als je iets hebt geborduurd, moet je het ook in dezelfde stijl afwerken.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Ervan uitgaande dat je de vlaggen met de hand op je tas naait: toch een klein randje borduurstof omslaan naar de binnenkant en dan met hele kleine steekjes, dicht op elkaar, vastzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding