Wat voor danscursus past bij mij?

Ik wil heel graag een danscursus volgen. Ik ben alleen niet zo heel goed in danspasjes onthouden. Dus het moeten passen zijn die veel voor komen en veel herhaald worden. Het moet wel een swingende dans zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het ligt ook een beetje aan wat voor muziek je houdt. Echter zou ik zeggen: SALSA.

Dit is een leuke dans die goed te leren is. Verder is het met leuk (cubaans) muziek. Ook op vakantie zal dit door de lokale bevolking (cuba, dominicaanse republiek, etc) wel gewaardeerd worden als je meedoet.

Echter weet ik niet of je van die muziek, cultuur en zo houdt. Klassieke dansen kun je bij heel veel scholen leren zoals de verschillende walsen en dergelijke.

Succes,
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat ben ik niet met wikipedia eens. 'k Heb er proeflessen in gehad, maar ondanks dat ik een behoorlijk ritmegevoel heb kon ik daar de doorgaande beweging niet van te pakken krijgen. En dan moet de rest er nog bij...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja salsa is het beste... Maar je moet er wel een flinke dosis zelfvertrouwen voor hebben. Pas wanneer je op je gemak voelt, valt het kwartje. En heb je de feeling. Maar de lessen zijn rustig opgebouwd en alle tijd wordt er aan de basis besteed. En de muziek is leuk.
Ik zou eens bij de plaatselijke dansschool informeren.

Nog steeds zijn er genoeg dansscholen, waar de gewone ballroomdansen onderwezen worden. Oftewel stijldansen.
Maar dat is lang niet meer zo stijl en stijf als vroeger.
Vanwege zijn eenvoud wordt de foxtrot door dansscholen graag gebruikt als instapdans, waarbij er niet veel naar techniek gekeken wordt

Foxtrot, quickstep, Engelse wals, Weense wals.

Een simpele foxtrot of quickstep kun je al leren met vier pasjes: slow, quick, quick, slow.
Oftewel: achter, zij, zij, sluit.
Dat kun je bijna overal, op allelei muziek dansen.

Je begint altijd eenvoudig.
Een dergelijke dansles vereist wel ongeveer evenveel mannen als vrouwen. En of er nog genoeg mannen zijn
die dit willen leren, dat weet ik niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Passen: achter, achter, zij, sluit.
Traditioneel wordt de foxtrot op popmuziek gedanst, in hedendaagse dansscholen ook graag op de wat meer modernere hiphop. De foxtrot heeft een vierkwartsmaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Foxtrot_(dans)