er zijn verschillende soorten steekschuim elk voor een andere verwerking van bloemen de groene is altijd voor verse bloemen.
De basisgrondstoffen voor steekschuim zijn oliederivaten en harsen. Deze worden gemengd tot een warme emulsie. Die emulsie rijst in een snel tempo. De korst van de zogeheten 'bun' wordt erafgezaagd. Het blol steekschuim dat dan overblijft wordt op acht verschillende momenten tijdens het productieproces getest: op celstructuur, snelheid en hoeveelheid van wateropname, drainage, houvast, stabiliteit, PH-waarde en gelijkmatige waterverdeling. De fabricage van OASIS® Steekschuim gebeurt in veertien fabrieken over heel de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het steekschuim wordt gemaakt op basis van phenol-hars, dat bijvoorbeeld ook gebruikt wordt bij het fabriceren van keukenwerkvlakken. Deze harsformule, samen met de andere ingrediënten, worden op zo'n manier verwerkt dat het steekschuim telkens weer een constante kwaliteit heeft. Ongetwijfeld een eigenschap die wereldwijd door bloemisten sterk gewaardeerd wordt.