Hoe kan ik een grote partij ministeck wassen zonder de kleuren te vermengen?

Ik heb van mijn ouders een gigantische koffer ministeck gekregen. Deze koffer heeft allemaal vakjes met verschillende kleuren en vormpjes.

Nu heeft deze koffer jaren op zolder gelegen en hierdoor een bepaalde geur gekregen. Nu gaat het mij er vooral om: Hoe kan ik de ministeck het beste wassen zonder alle kleuren door elkaar te gooien. (het gaat echt om een grote partij dus apart wassen zal enorm lang gaan duren)

Iemand ervaring en tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Neem een oude pantye, de eerste kleur in de teen en vlak daarna een knoop, dan de 2de kleur en weer een knoop etc etc, met geluk kun je 6 kleuren kwijt per been.

Of je knipt de panty in stukjes en knoopt elk stuk apart dicht met ministeck in die kleur erin en dan het geheel in het sop

Toegevoegd na 8 uur:
Ik zou trouwens beginnen met het handsopje.
Ten eerste gebruiken de modernere wasmachines maar heel weinig water, uit milieu oogpunt perfect maar niet als je iets in ruim water wilt soppen.
Ten tweede schuren de stukjes misschien wel erg langs elkaar door dat gedraai en beschadigen ze.
Tot slot wil je inderdaad niet dat die panty stuk gaat in je wasmachine....
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is wel heel handig! + van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste antwoord tot noch toe :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed verzonnen!
jc54
12 jaar geleden
Met zulke antwoorden kan je moderator worden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed antwoord! Alleen is ministek verschríkkelijk klein, dus pas op dat je knopen goed dicht zitten, zodat niet al die kleine één en twéé potige stukjes door een gaat je kunnen...want als het eenmaal los in je wasmachine ligt...Heb je chaos ^_^ Dikke plus voor je antwoord!
Reddie
12 jaar geleden
Dat is nou evolutie real life.
Ven de ene vondst komt de betere tot het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ super idee en misschien die 1 en 2 potige stukjes voor de zekerheid in een dubbele panty stoppen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rinke:
In het sop.
Niet in de wasmachine!
amigo
12 jaar geleden
zo'n dikke panty nemen voor de zekerheid, 80 dernier of zo en misschien toch maar investeren in een (goedkoop) nieuw exemplaar want als er ladders inzitten werk het misschien niet.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een panty gedaan en alles in een handsopje weer mooi schoon gekregen! :)

Andere antwoorden (6)

Simpel, dit gaat net als legostenen wassen.
Stop die zooi in een kussensloop, vervolgens even die kussensloop dichtbinden met een dik stuk elastiek of touw.

Gewoon op 40 graden wassen.

Maar je kan het ook nog met een handssopje met biotex doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ai, dat wordt lastig. Als je bh netjes hebt dan kun je die gebruiken. Verder kom ik nu ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Evengoed bedankt :)
waszakjes die je ook gebruikt voor wol of BH's. maar terwijk ik dit schrijf denk ik dat je ze even goed en goedkoper in pantys of kousen kunt doen, dichtknopen en in het wasmachine op kort programma
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord :)
Het kan inderdaad in de wasmachine zoals genoemd.

Als het voornamelijk gaat om stof en wat vlekken dan kun je het ook per kleur in een grote zeef leggen en in de gootsteen leggen met heet water. Doe er genoeg zeep bij (dettol reinigt goed en verwijdert ook geuren) en laat een tijdje weken. evt even schudden/doorroeren zodat alles schoon wordt en daarna op een theedoek oid laten drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarvoor is de partij te groot
amigo
12 jaar geleden
mij lijkt dit toch ook wel een goed idee, in zo'n zeef waar je macaroni in af giet? maar dan met fijne mazen? Ik heb er een waar echt geen ministek door kan.
Het plastic van Ministeck is behoorlijk kleurecht, zolang je de temperatuur niet veel te hoog maakt.
Een warm sopje van afwasmiddel of biotex zal ruim voldoende zijn voor een wasbeurt, te meer omdat het gladde plastic oppervlak geen vuil opneemt.
Een te hoge temperatuur kan wel de vorm (en dus de pasvorm) veranderen, maar dat zal pas bij temperaturen boven de 70-80 graden kunnen spelen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Doe dus steeds enkele contrasterende kleuren tegelijk in een afwasbak zodat je ze later weer makkelijk kunt sorteren.
Ook zou je het warme sop in de vakjes van de koffer kunnen gieten en na verloop van tijd weer afgieten zonder de afzonderlijke kleuren door elkaar te gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een houten koffer
per kleur in een washandje doen goed dicht maken en dan in het wasmachine op 30 graden wassen