als je hem laat hebt gecastreerd kan dit gedrag een tijdje aanhouden.
honden laten ook op die manier hun dominantie blijken.
meestal als ze boven op een andere hond willen springen dan gaat eerst hun hoofd boven de andere hond.
daarna gaan ze een beetje aan de andere hond zitten duwen of leggen ze er 1 poot overheen.
hierna begint meestal het steigen (bespringen).
let op! alles wat hierboven staat kan binnen 1 minuut gebeurt zijn.
als je hem bij fase 1 al corrigeert zal hij dit snel afleren.