Op de bijzonder uitgebreide website bij de bron hieronder kan je precies nalezen met foto's en tekeningen hoe je de mooiste vriendschapsbandjes kunt maken. Deze website is echt de moeite waard. Ga gelijk kijken en aan de slag.

Verdere informatie :
Vriendschapsbandjes, wie kent het niet? Vroeger werden deze bandjes door Indianen gemaakt. Maar nu is het uitgegroeid tot een wereldwijde rage. Hier lees je hoe het moet, en wat je ermee kan doen!

Wat zijn vriendschapsbandjes?
Eigenlijk is het heel simpel gezegt : bandjes die je voor je vrienden maakt. En ja, dat is het ook! Maar er zit een heel verhaal achter. Vroeger hadden Indianen veel soorten versieringen om bijvoorbeeld te laten zien wat ze hadden bereikt, dus als ze bijvoorbeeld een paard hadden gevangen of voor andere dingen. Ook lieten ze zien dat ze van iemand hielden, of dat ze familie van elkaar waren. Daarvoor deden ze touwtjes met veren etc. om elkaars polsen. En dat noemen wij nu 'vriendschapsbandjes' Nu is het uitgegroeid tot een genoopte band. De officele naam is Macrame.

ANTWOORD ---> Hoe worden ze gemaakt?
Eigenlijk is het heel simpel, alleen moet je het wel even door hebben. Als je de basis knoop kent, kun je ook verder gaan met andere figuren of knopen. Als je op deze link klikt, zie je in het filmpje hoe je de basis knoop maakt.

http://youtube.com/watch?v=CHeWPmAlAD0&feature=player_embedded

Het filmpje is wel in het engels, maar je kan het ook zonder geluid afspelen, dan is het ook duidelijk. ;)

En als je het op het filmpje niet snapt, staat hier op het plaatje hoe het ook moet!

Het is dus helemaal niet moeilijk om er een te maken, Als je deze knoop kent, kun alle andere knopen en bandjes ook maken. Als je op internet (google) 'friendship bracelets' in typt, kom je een hoop verschillende patronen tegen, bijvoorbeelt met een hartje, een v'tje een sterretjes, of soms wel met een naam. Maar dat is echt voor de gevorderde, want dat is niet zo simpel.

Waarvan maak je ze?
Je kan ze eigenlijk overal van maken. Ik zelf maak ze het meeste van 'gewoon' draad. Maar ik heb er ook ooit een gemaakt van hennip touw. Dat was wel iets ruwer, maar het gaf een heel erg gaaf effect! Maar het mooiste en het fijnste om mee te maken is van gewone borduur garen. Je hebt ze echt in alle soorten, als je een boorduur/naai winkel binnen loopt, en je vraagt naar borduurgaren, hebben ze die.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat kun je met kraaltjes en lettertjes rijgen. te koop in en hobbywinkel. of verzilverd bij de juwelier, de naam erin laten graveren.