Bij dit soort acties wordt de stand van de wieken zo versteld dat ze naar boven toe gaan blazen ipv. zuigen.
Eerst maken ze snelheid om dat in klim om te zetten, door de massa traagheid vliegen ze door het punt heen waarbij ze zelf geen lift kunnen veroorzaken en dan slaan de wieken om in dezuigkant (van onderen gezien, ) ze voltooien de looping .
Deze bijzondere wiekstand wordt ook bij auti gyro noodlandingen gebruikt.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik bedoelde autogyro stand.
Zelf heb ik zulke stunts ook uitgehaald.
Je moet goed opgeladen accu's hebben (dus aan het begin van de vlucht als alles goed werkt en maximaal motorvermogen geven.
Een ingebouwde gyro is dan wel heel handig.
Met wind kan met een looping maken door hem in de richting van de wind de looping te laten inzetten.
Je hebt wel een heli nodig die veel "over " heeft en de zachte wind moet wel constant zijn.
Ik gebruik LiPO accu's met 20C of hogere ontlaadstroomvermogen.
Bij te lichte of halfvolle accu kan de klemspanning dalen onder een niveau waarbij de gyro en andere componenten te weinig spanning krijgen.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik was nog een belangrijke opmerking vergeten.
Zorg dat je zender een hoog zendvermogen heeft (minstens een kilometer, liever 5KM) en maak de looping hoog in de lucht op zo een manier dat je niet door de zon verblind kunt worden.
Mocht de looping mislukken dan hen je langer tijd de heli weer onder controle te krijgen.
Sommige heli's doen dat zelf, je laat dan de knoppen los (op gas na) en de gyro zal met de ingebouwde computer de heli stabiliseren.
Daarom is flink hoog vliegen een extra veiligheid.
Vlieg niet zo hoog dat je de heli niet goed meer ziet!
Bomen, huizen en/of mensen in de buurt: NIET doen.
Zoek een grasland op, buiten de stad, de kans dat je zender gestoord wordt door een andere zender op ongeveer dezelfde frequentie wordt dan kleiner.