afbijt kan het plastic beschadigen dus zou hier enorm mee oppassen!

wat je kan proberen is gootsteenonstopper in korrelvorm (loog) in warm water doen en hier de onderdelen een etmaal in leggen. vaak laat de verf los of je kan het makkelijker verwijderen (let wel op als je met dit spul werkt, want het bijt in je huid en is heel lastig af te spoelen, ook oppassen met spetters!)

verf van mijn stopcontactdozen verwijder ik zelf door ze in heet water te leggen met een scheut ammonia dus dit zou je ook nog een keer kunnen proberen. hierna is het makkelijk om de verf eraf te halen als het al niet losgelaten heeft.

schuren zou je wellicht kunnen doen als andere tips die je hier krijgt niet (voldoende) werken, maar dan met staalwol (krijg je ook wel krasjes, maar minder diep van schuurpapier)

mogelijk dat werken met een wattenstaafje ook handig is voor in de kleine groefjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Fijn staalborsteltje! Op de dremel ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,zou eerst met'n stomp voorwerp van hout proberen de verfvlek te beschadigen of met enig geluk totaal te verwijderen,relatief dikke stukken , korstjes of druppels..
misschien heb je dit al gedaan.
Daarna kan je klein potje verfafbijt kopen (niet gaatje in deksel maken ivm.het snelle bederf. Moet omdat bij hogere buitetemp.dit spul druk opbouwt en zelfs de meest fervente liefhebber van pijn trekt het niet als je stukken afbijt overal op je lichaam belande vandaar deze waarschuwing) Gewoon deksel met je hand(palm) tege houde dan met niet te kleine schroevedraaier deksel omhoog wippen als er druk ontsnapt hoor je dat en is dat voorbij kan je potje zonder meer openen.; Met'n klein penseel precies op de verf btj aanbrengen dan goed het effekt i/d gaten houden zodra de verf is aangetast weer nat is kan je met dat doekje met wasbenz.alles makkelijk verwijderen , resten afbijt goed verwijderen (wasbenz)
Let ook op wat voor invloed afbijt heeft op je kunstof.
Is de verf weer open dan doet de wasbenzine de resDie diepere groeven kan je met tandestokers te lijf gaan of een spijkertje oid.