Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ajourbreien pauwenoog

Wie kan mij helpen aan een breipatroon voor ajourbreien pauwenoog. Ik meen tenminste dat het zo heet omda de vorm me aan een oog op een pauwenveer doet denken.

Toegevoegd na 6 dagen:
Enkele weken geleden heb ik op een breisite een dergelijk patroon gezien. Het zat verwerkt in een poncho, die van veelkleurig glanskatoen was gemaakt. Ik ben de naam van de site vergeten en ik heb het hele net doorgespit, maar kan het niet vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Pauwensteek:
Breien over een aantal st. dat een veelvoud is van 9, + 4 st. extra
Brei eerst een nld. av. om aan de goede kant van het werk te kunnen beginnen. (sb=samenbreien)
1e nld: 4 st. r., *1 omslag, 1 st. r. (5x), 1 omslag, 4 st. r.* herhalen van * tot *
2e nld: 4 st. av., *11 st. r., 4 st. av.*, herhalen van * tot *
3e nld: 4 st. r., *11 st. av., 4 st. r.*, herhalen van * tot *
4e nld: 2 st. av. *2 st. av. sb., 11 st. av., 2 st. av. sb.* herhalen van * tot * eindig met 2 st. av.
5e nld: 2 st. r., *2 st. r. sb., 9 st. r., 2 st. r. sb.* eindig met 2 st. r.
6e nld: 2 st. av., * 2 st. av. sb., 7 st. av., 2 st. av. sb.* eindig met 2 st. av.
7e nld: 4 st. av., * 1 omslag, 1 st. r. (5x), 1 omslag, 4 st. av.* herhalen van * tot *
Herhaal steeds nld. 3 tot en met 7

Er zijn echter meerdere variaties op deze steek te vinden ; googel gewoon eens op Pauwensteek of een pagina met verschillende breisteken.

Bij de witte boekhandel zijn voor een zacht prijsje ook oeken met allerlei breisteken (waaronder zeker ook deze en variaties hierop) te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding