Hoe kan je een paard beschermen tegen die vervelende kleine muggenvliegjes die steken? Een of ander net over het paard hangen?

Paarden beschermen tegen beetjes van muggenvliegjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

er zijn speciale 'vliegendekens' te koop bijvoorbeeld via onderstaande link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het goed is doet het paard dat zelf ; daar heeft hij zijn staart uiteindelijk voor. Uitstekende vliegenmepper.

In de stal kun je het aantrekken van vliegen iets verminderen door het paard (na inspanning) goed af te drogen en te roskammen zodat hij minder zweet, en uiteraard de stal goed schoon te houden. Maar...waar beesten zijn zijn vliegen, helemaal kom je er niet van af. Het paard heeft er ook vermoedelijk een stuk minder last van dan jij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn bij winkels die zich specialiseren in paarden middeltjes te koop om uw paard mee in te sprayen/ smeren