Als je wilt beginnen met olieverf schilderen, wat voor basiskleuren moet je dan kopen?

Is dat bv. rood geel blauw zwart wit ?
Heeft iemand suggesties en een klein ander vraagje is of iemand weet wat goéde olieverf is om mee te beginnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Rood, blauw, zwart en wit. Van deze kleuren kun je alles maken dat je echt nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Hoe maak jij dan groen en oranje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt mij een erg donker en somber schilderij te worden, zou maar eens beginnen de primaire kleuren aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oranje= rood en wit
Groen= blauw geel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Srry geel vergeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rood blauw geel zwart wit
Amadea
12 jaar geleden
Oranje maak je met rood en geel. Rood en wit wordt roze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nie zoo arti xP
Amadea
12 jaar geleden
Geef dan gewoon geen antwoord op zo'n vraag...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer te helpen xD
Het merk voor olieverf is Talens.

Begin met een doosje met 10 kleuren in tubes
van 20 m. voor ongeveer 20 euro.

http://www.beslist.nl/products/kantoorartikelen/r/Talens_olieverf_Van/

Je hebt ook nog terpetine nodig en medium en vernis
En kwasten en doek natuurlijk.

Kun je allemaal kopen bi Van Beek:

http://www.vanbeekart.nl/verf/olieverf/c/?parm=NOM030 aFav
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu je level twee bent kan je naast plus zeggen ook nog daadwerkelijk op de plus drukken. :D
Amadea
12 jaar geleden
Dat kan niet met de iPhone, mr. Tomaat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan doe ik het wel voor hem :D
Plusje erbij, hahaha
De basiskleuren heb je zelf al aangegeven. Een heel goed merk is Winsor & Newton.
Dat gebruik ik zelf ook altijd en is echt goed. Zij hebben ook penselen van uitstekende kwaliteit.
Als je pas begint en met mindere kwaliteit verf en penselen genoegen wilt nemen word je hoe dan ook teleurgesteld, omdat het resultaat niet is wat je ervan had verwacht. Koop in het begin niet veel, maar wel goed spul om het beste resultaat te krijgen en om niet meteen het plezier in schilderen te verliezen door bijvoorbeeld slechte penselen.
Als je al wat langer bezig bent merk je vanzelf, dat het handiger is om meer kleuren tot je beschikking te hebben omdat het erg moeilijk is om de juiste kleur zelf te mengen.
Veel succes.