ik Wil Beter leren dansen want ik als ik dans dans ik best wel stijf alles recht maar ik wil graag soepel dansen bij HipHop Hebben Jullie tips?

Op Mijn dansschool houden ze binnenkort auditie voor nieuwe hiphop crews.Aangezien ik al heel lang in zo’n crew wil. Ga ik daar aan meedoen.Maar ik zie een heleboel goede dansers bij ons.Dus een grote concurrentie.We krijgen 1 choreografieen aangeleerd die we zo goed mogelijk moeten uitvoeren.

Hoe kan ik mezelf zo snel mogelijk naar een hoger niveau tillen? want ik Dans Stiff ( Stijf te recht ofzo ?) en ze zegen meestal dat je spieren moet relaxen zodat ik iets soepeler kan dansen dus hopelijk weten jullie tips waardoor ik beter dans bij die ene Auditie ?

Alle tips zijn welkom vooral van ervaren dansers.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
kijk niet naar anderen gisteren een voorstelling gehad. Ik was vorig jaar hadstikke stijf en keek naar anderen dit jaar niet gedaan en ik was niet de stijve hark. zet geen pasjes achter elkaar dat is niet dansen. Dansen is pasjes op muziek niet pasjes achter elkaar.

Het beste antwoord

Als je grove motoriek niet zo goed is, is het misschien moeilijk haalbaar een lenig lijf te krijgen. Sommige mensen hebben nu eenmaal een hoge spierspanning en dat is vaak de oorzaak van houterige bewegingen.

Dan heb je ook nog zoiets als proprioceptie (je weet gevoelsmatig waar welk lichaamsdeel zit en kunt een afwijking snel corrigeren.

Beide factoren zijn beinvloedbaar maar om goed te kunnen dansen moet je wel aanleg hebben.
Naast oefenen en trainen moet je een daarvoor geschikt lijf hebben.

Dat kun je laten beoordelen door een professional
op dansgebied die ook educatief begaafd is.
Blijkt het er niet in te zitten, beul jezelf dan niet af,
je kwaliteiten liggen dan wellicht op een ander vlak.

Wel is dansen op zich al goed om de twee eerstgenoemde zaken op een hoger plan te krijgen, wat ook in andere opzichten nuttig is.
Dus al ben je wat stijf, ga lekker creatief dansen.
Hoe minder prestatiegericht je te werk gaat , hoe ontspannender je bent en ook dat heeft een gunstige invloed op je spierspanning.

Als je naar die talentenshows kijkt, zie je wat er mogelijk is.
Je moet je ook realiseren dat de uitverkorenen al uit tienduizenden zijn geselecteerd en die tienduizenden denken (of weten) meestal dat ze goed kunnen dansen.

Het is dus een beetje hetzelfde als met modellen, iedereen beseft dat deze mensen doorgaans zeldzame eigenschappen hebben, de mensen die in deze shows belanden "hebben" ook al veel in huis, zeldzaam veel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het soepel kunnen dansen en maatgevoelig zijn is een aangeboren eigenschap.
Ook heeft het met de bouw van je lichaam te maken.
Dat is dus niet te leren, hooguit kan je je dansstijl wat verbeteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een deel is het aangeboren, maar een goede warming up helpt wel. Veel oefenen helpt ook. Goede dansers hebben er een volle baan aan om hun niveau te behouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga een Braziliaanse/Caribische/Afrikaanse dansvorm ernaast doen. Dan leer je elk spiertje in je lijf te bewegen en wordt je je bewust van de mogelijkheden van je lichaam. Krijg je hierna de soepelheid ook niet aangeleerd, dan zit het er helaas niet in. Sommige mensen zullen het namelijk nooit leren. Axe en Dominica vond ik echt geweldig leuk en leert je heel soepel te bewegen.
Ook is klassiek ballet een enorm goede basis voor elke danscarrière. Het leert je controle en techniek en je krijgt er lange spieren van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spieroefeningen doen op muziek. Je kunt dan bijvoorbeeld eerst beginnen met je heupen, hiermee maak je gewoon een rondje. Daarna kun je bijvoorbeeld je knieën buigen en weer strekken en zo. Er gaat wel een hoop tijd in zitten maar je traint dan wel je spieren heel goed en dan heb je ook echt resultaat! Je kunt ook een filmpje kijken van bijvoorbeeld Beyoncé en dan goed kijken wat ze doet en dat na proberen te doen. Natuurlijk niet meteen het hele filmpje maar gewoon beginnen met een bepaalde beweging die ze maakt. Desnoods kijk je dat stukje een paar keer totdat je het begrijpt. Het beste kun je met oefenen voor de spiegel gaan staan. Succes!