Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe speel ik deze akkoorden? http://www.gitaartabs.nl/songtekst.php?artiestnaam=eminem&songnaam=i%27m-not-afraid&id=5017

ik snap die AM,B,C en de G niet . op welke fret moet ik ze nou plaatsen en welke snaren afklemmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
822

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Meestal als je een liedje opzoekt en wil spelen ( zoek via guitartabs.com of nl? ) staat er wel bij welke fret het is en meestal bij de liedjes staan de akkoorden de boven die kun je aanklikken en dan staat er ook hoe je ze kunt spelen, veel succes nog en als je een vraag hebt stuur maar een berichtje..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik plak ff die akkoorden van die site hier:

De akkoorden:
Am 002210
B 122311
C 032010
G 320003 of 320033

Je kijkt als ware tegen de hals aan. Van links naar rechts tel je de snaren en je begint bij de dikste.

Am: de nullen zijn open snaren. De 2 betekent die snaar indrukken op de tweede positie. De 1 dus op de eerste.

De B klopt niet, want wat ze aangeven is een F akkoord.
De B is: 224442

De C en G werken net zo....

(Als ik dit terug lees snap ik waarom ik geen gitaar leraar ben...:p)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja...eh "open positie" is niks in drukken...1ste positie dus voor de eerste fret enz...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding