Eenmaal aangekomen op een spot waar jij denkt dat je snoek kunt vangen zijn er twee strategieën. Zo kun je op de spot blijven staan en net zo vaak werpen tot de snoek een keer toe hapt. Je kunt ook wat vaker van plek verwisselen, bijvoorbeeld twee keer werpen en dan een stuk opschuiven. In de praktijk zijn beide methodes effectief dus welke je kiest is vooral een kwestie van smaak.
De voorbereiding op het vangen van een snoek is ook belangrijk. Een goed visnet en tang is iets wat tot de basis uitrusting behoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In iedergeval is het niet nodig om een hele dure hengel aan te schaffen. Verder kan je in de link nog meer info vinden, om je snoek te vangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kan je een middelgewicht spinhengel gebruiken met een lichte top
van zo’n 2 meter. 0.22 lijn met een onderlijntje.
De meesten gebruiken kunstaas en daar heb je veel verschillende soorten in.
Menige hengelsportwinkel heeft muren bakken volhangen.
Zo heb je zacht kunstaas, je kent ze wel van de glibberdingetjes.
Deze bevestig je aan een meestal gekleurde loodkop met haak.
Dan heb je ook de lepels, een bol stukje metaal met een vis erop getekend,
word weinig gebruikt, maar werkt wel degelijk. Vooral te gebruiken in diep water.
Hetzelfde idee is de spinner, ook een stukje metaal dat ronddraait in het
water met vaak een staartje erachter. Werkt goed in de polder.

Dan heb je nog de pluggen, dat is een nepvisje met tweemaal een driehaak eraan.
Kleur en grootte doet er niet zo toe, het is net wat de vis wil hebben, zorg
er wel voor dat je bij het binnendraaien wisselt van tempo, dus laat hem af
en toe stilvallen. Dan heb je nog de Jerkbaits, maar daar heb ik geen
ervaring mee.
En dan kan je natuurlijk met dood aas vissen, levend is nl niet meer
toegestaan in Nederland. Hiervoor kun je een voorntje gebruiken,
maar ook sardines, haring of makreel.

Als je vist met Jerkbaits in diep water moet je zorgen dat je met je hengel
steeds omhoog "tikt" zodat er een trilling instaat en de snoek hopelijk bijt.
Zorg wel voor dat je tempo steeds wisselt daar zijn ze het gevoeligst voor.

Meer algemene info over de snoek vind je hier.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.sportvistips.nl/snoek.php